torsdag 2 april 2009

Alltför smarta djur

Nu är de så att just jag har välsignats med två utomordentligt smarta djur. Den ena är min hund och den andra är min katt, ja jag kunde ju inte räkna in min man i denna kategorin även om han är rätt så djurisk han med av och till...haha.
Att hunden kan öppna dörrar har jag ju vetat om länge. Han kan t.o.m. öppna sovrumsdörren som jag LÅSER!!! Hur han bär sig åt har jag inte riktigt kommit underfund med eftersom han bara går in där när jag är borta. Igår när jag gick över till min syster tyckte han att det var tråkigt att stanna kvar hemma...så då knallade han helt enkelt dit han med...på egen hand. Nu bor vi grannar så det är ju bara över gräsmattan men så får han INTE göra.

Å så katten som jag ångrade att jag fick imorse!!!!#%#¤#¤#%#%
Han gjorde det mesta en katt inte ska göra imorse. Svingade lian i gardinerna, hoppade upp på bordet, klöste och bet mamma på tårna, gjorde en kopia på egen hand, sprang över tangentbordet, racade som en idiot fram och tillbaka. HAn river ner krukor, dricker MITT kaffe, klättrar upp för mina byxben...jah man kan bara sucka och vänta tills han blir en slö och vuxen katt. MEN nu kommer vi till det jag egentligen hade tänkt skriva om gällande katte...han kan också öppna dörrar och haspar. Han hoppar upp och hänger sig i handtaget och vips så öppnas dörren. Haspen stod han och tittade på och sen hoppade han upp mote den och svingade "armen" i en bågrörelse och det går inte att hindra katten. Han iakttar oss och sen klurar han ut sin egna lilla lösning. Puuuuh....

2 kommentarer:

  1. moahaha rätt åt dej, ja sa ju att ni inte skulle ta den röda katten ;) skönheten bedrar moahaha...

    SvaraRadera
  2. Hej kompis!
    Jag har ju inte heller kommit så långt med apporten men jag kan ju hjälpa dej med det jag vet ;) Jag använder klicken men man kan lika gärna använda loss eller nåt annat, jag tycker bara det är lättare att hinna tajma med klicken.
    Hur långt har du kommit med apporten?
    Målet jag har med Goliat är att han ska söka upp apporten på en gång när jag erbjuder den.
    Detta har jag åstadkommit genom att shejpa fram ett gripande. Men ja, det är svårt att hjälpa dej när jag inte vet var du ligger i träningen.
    Skriv ett inlägg och förklara så ska jag göra mitt bästa :)

    SvaraRadera