fredag 24 april 2009

Husse är hemma

Nu har min man äntligen kommit hem från jobbet och ska vara hemma i fyra veckor!!! Frodo fick åka med mig när jag hämtade honom på tåget och han blev alldeles till sig när husse kom gåendes på perrongen. Frodo som annars inte är så intresserad och glad i andra människor blev så glad att han nästan tänkte hoppa upp i famnen på var och varannan som gock förbi...det var kul att se.

Idag har jag varit ute på en liten promenad med vagnen och Frodo. Sen ringde Vickan och sa att hon och Jenny skulle träna utställning. Jag hängde med och sen coachade vi varandra. Alla har ju olika raser så det är lite svårt att springa tillsammans men ändå en bra träning om man nån gång skulle komma till BIS grande finale...jah men om det inträffar vet man ju inte riktigt i mitt fall=) tycker även att ni ska ta och kika på lite fina bilder från Värmlandslägret som jag var på med Frodo. Det var då vi tränande extra på handling.


Frodo i sitt tuffa halsband.


Kellie och Pixie tittar på.


Tränade också lite lydnad. Vi har ju lite att öva på när det gäller placering vid fotgåendet. Frodos rumpa åker gärna ut när han sätter sig ner. Där vi övade idag fanns ett långt staket så jag gick bredvid det och då går det ju bra. Sen kommer han förhoppningsvis at gå bra utan staket...för vad jag vet så är det inte tillåtet att ta med hjälpmedel in på tävlingar...hahaha.


Här har vi då det mycket seriösa tävlingsekipaget =)

2 kommentarer:

  1. Vad fina ni är! jag håller på att lägga upp lite videoklipp på mej och Goliat när vi tränar, stanna vid datorn en stund så hinner du kika:)
    jag mår nog bättre till vi ses, längtar som en galning. hoppas bara vi slipper spöregn..
    kram!

    SvaraRadera
  2. HAHA. Snygg pixie är då ;)

    SvaraRadera