tisdag 7 april 2009

Nya tag

Idag har det varit en helt underbart skön och solig dag. Jag känner att jag bara lever upp när vädret blir bättre. Bara att slippa ploga vägen med barnvagnen gör att man känner sig på topp!

Min kära mor plus vår "adoptiv farfar", har renoverat en spegel till mig som jag ska ha i badrummet. Sen hittade jag ett skötbord på blocket som också skall inköpas imorgon...det kommer att bli fint, bra och praktiskt. Har även städat undan lite lådor idag...om än blygsamt så var det iallafall nåt. Jag bekämpar stöket bit för bit!!!

Gjorde en liten omstart med Frodos träning idag. Lattjade och lekte fram motivationen så nu går det lite bättre. Fotgåendet är inte helt som det va men ändå mycket bättre än för några dagar sedan. Det blir ju kanske lite påverkat också av att vi just nu tränar läggande under gång och därmed blir han lite tveksam till om vi verkligen ska framåt. När det gäller apporten tog jag till mig kloka Cecilias råd och jag läste en artikel om shaping eller vad det nu hette. Det är typ klicker träning fast utan klicker. Man börjar att belöna när hunden i princip bara tittar på apporten och sen ställer man högre och högre krav. Tror definitivt att jag gick för fort fram och då blev Frodo osäker och obekväm helt enkelt. Det får ta den tid det tar och jag är glad om vi kan det flesta momenten tills i höst. Det skulle vara kul att debutera då...men men men jag har ju lite trots, bus och allmänt sprall att få ordning på tills dess så om inte tävlingsdebut så åtminstone fritt följ och inkallning!!!
Jah...det är väl aldrig fel med ambitioner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar