måndag 13 april 2009

Viltspår

Den här påsken ha varit intensiv men avslappnad på samma gång, vilken härlig kombination. Eftersom det har hänt så mycket varje dag har jag inte kunnat skriva så detaljerat om allt för då hade mina inlägg mer liknat ett maraton och själv hade jag antagligen segnat ihop bakom tangentbordet med förvridna fingrar och skrivkramp.
Viltspårsträningen går framåt! Båda spåren i helgen var med två vinklar och bloduppehåll. Första gången gick det sådär men andra gången gick det ju faktiskt mycket bättre. En liten observation som jag gjorde var att Frodo ganska ofta går med nosen uppåt och vädrar istället får att gå med den nere i backen. Jag kan tänka mig att det kan vara får att de spåren vi gick nu inte hade legat så länge och att doften inte hade sjunkit ner ordentligt. Det är också svårt att veta hur långa spåren är. När jag lägger dem känns det som en mil men när vi går dem känns det betydligt kortare. Det ska bli oerhört kul när spårkursen drar igång så jag kan få svar på alla frågor. Tills dess får vi bara träna på och njuta av att sitt-stanna kommandot börjar fungera väldigt bra.


Till sist men inte oviktigt för det vill jag bara visa hur snygg man kan vara tidigt på morgonen när man ska ut i skogen med snitslar och klöv i högsta hugg. Jag tar nu tillbaks allt jag tidigare sa om att jag inte var en friluftstönt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar