fredag 10 april 2009

Häärliga hunddag

Idag har vi, jag och Frodo och Cecilia och Goliat, haft en riktig hunddag. Först gick vi en sväng och la blodspår. Sen tränade vi lite lydnad...lite halvslött men ändå. Sen fikade vi såklart ute i solen och sen gick vi spåren. Det gick inte så bra för mig och Frodo av nån anledning som jag inte har kommit på riktigt än. Han hittade klöven i spårslutet men det tog sin lilla tid. Vi ska försöka igen imorgon och se om det blir bättre.

Cecilia tog denna mycket seriösa bilden på mig och Frodo. Frodo har stenkoll på Goliat så han inte ska komma i närheten av min ryggsäck...ajjabajja.

Jag övade också på att gå fot som ni ser, alldeles själv. Här på bilden är mitt smäckra ben och tydligen så verkar jag ta sjumilakliv. Imorgon tänkte vi lägga ut lite filmer till allmän beskådning och förnöjelse. Det är ju helt otroligt kul att se sig själv när man försöker vara seriös.
Aaron tyckte iallafall att Goliat var kul att se på. Goliat tyckte nog detsamma när han såg vad som verkar vara en isbjön iförd haklapp och toppluva med runda kinder och tefatsögon. Goliat är iallafall en oerhört vacker hund.
Tror inte att det finns nån hund som är så villig till att posera som Goliat.

Annars var gårdagen mindre lyckad så att denna dagen blev bättre känns ju positivt. Gick som bekant på fest men fick ganska snabbt åka därifrån med en gallskrikande bebis. På hemvägen tappade jag bort min telefon och blev såklart sur över det. Som tur var hittade min kära far den idag så det löste sig iallafall.

Glad påsk på er!

1 kommentar:

  1. Ja, vad bra vi har haft det :) Morgondagen blir nog minst lika lyckad! Goliat har däckat under trappan och rörde sej inte ens när jag lagade mat. kraam

    SvaraRadera