fredag 3 april 2009

Foderdag

Ska iväg till Askersund idag och köpa foder. Vi får tydligen nån bra rabatt genom brukshundsklubben där...sånt gillar vi! Funderar på hur jag ska komma vidare med apportträningen.

Gällande träningenså har jag kört fast lite. Frodo är absolut inte rädd för apporten men antigen ser han den som en leksak som man kan kaaasta med eller gnaga på och så ska det ju inte vara...helst. När han inte ser det som en leksak fattar han inte vad han ska göra och blir uttråkad...hmmm. Har läst min lydnadsbok och kollat på tränings DVD.n och jag har försökt med tipsen där men det funkar inte riktigt. Kanske det som behövs är mer tid. Ska iallafall iväg på träning imorrn så då kan jag fråga hur jag ska gå vidare.

Ha en bra dag

1 kommentar:

  1. Men hur gör du när du erbjuder apporten? Slänger du iväg den och ber honom hämta den? Eller tränar du bara på momentet till 1:an?
    Läs den här sidan, skitbra tips!
    http://www.klickerklok.se/apportering.php

    SvaraRadera