måndag 13 april 2009

Lydnad

Här kommer en liten stilstudie i hur långt vi kommit med några lydnadsmoment. Jag tänkte att jag lägger ut några filmsnuttar nu så kan jag lägga ut några till om ett tag och se den oerhörda förbättringen...hehe.

Fotgående med fokus på att han ska sätta sig ner när jag stannar.


Här är det inlärning av läggande under gång


Här övar vi på kommando sitt-ligg-stå


Jag vill passa på att säga tack till dig Cecilia som är en outröttlig och fantastisk fotograf. Du har verkligen tagit fina bilder på oss den här helgen. För er som vill se fler underbara bilder både från denna helgen och annat kan kika lite på hennes blogg dessutom skriver hon trevliga inlägg också. Jag kan rekommendera det om brukskarln för den som vill få sig ett riktigt skratt!

Annars har denna dagen varit trevlig. Jag följde med och tittade på när några i klubben tränade agility. Själv tränade jag lite lydnad men det blev mest passivitetsträning för Frodos del. Största delen av tiden ägnade jag faktiskt åt att sitta på en filt med en kopp kaffe i ena handen och en smaskig smörgås som Cecilia gjort till mig i andra handen...MUMS! En stor del av livet med hund ägnas faktiskt åt fika eller andra matrelaterade beteenden som t.ex grillning. Speciellt utbrett är detta beteende i samvaron med andra hundägare och jyckar...å så säger dem att man är tokig i djuren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar