lördag 28 november 2009

Lyxigt fast makabert...

Lite makabert känns det dock att det kanske är nån av dessa som jag tuggar på (inte hunden då)...man kanske ändå borde bli vegetarian. Frodo å andra sidan hade nog gärna tagit sig en liten smakbit redan i somras när bilden togs =)

Här sitter jag och tuggar i mig grannens får. Det är en rökt och saftig liten köttbit som jag hämtade på morgonrundan. Jag har köpt den på samma ställe där jag brukar handla ägg. Vanligtvis säljer de inte kött men de fick så många lamm i år och erbjöd mig att få köpa lite kött av dem när de hade slaktats. Får och lamm kött är nog favoriten när det kommer till kött så jag var inte sen att tacka ja. Sen har de en fantastisk djurhållning och känner varenda liten lammunge och tar hand om dem på ett föredömligt sätt...så min lilla rökta lammbit kan jag äta med gott samvete=) Både Aaron och Frodo fick smaka och de var tummen upp även där!

Sen har jag varit och kikat på syrrans kattungar som föddes igår kväll. Det var fyra söta små krabater, en grå, en svart och två röda. Harry har blivit storebror!

2 kommentarer:

  1. Klart att du ska köra agility, det är så rackarns skoj!!! :D :D
    Vilken är din närmaste brukshundklubb?
    Vore kul om du kom å kikade på oss någon gång, vi gillarpublik. Mera press på matte = bättre lopp! ;)

    SvaraRadera
  2. Jag bor ju i Mullhyttan så jag vet inte riktigt vilken som är närmast men jag är iallafall med i Laxå.

    SvaraRadera