onsdag 25 november 2009

Dörrkransar och badrocksboogie


Mitt lilla projekt med kransbindningen blev inte så tokigt iallafall!

Gjorde lite juligt och fint på ytterdörrarna idag och kunde stolt som en tupp sätta upp mina två egenhändigt ihopknopade julkransar! Ibland är jag pysslig men det har blivit mindre av den varan sen jag fick hund och sen jag fick barn har pysslandet nästan blivit obefintligt. Sonen tyckte iallafall att det var hur kul som helst att leka med granbarr inomhus så för en stund glömde han bort både feber och snuva vilket jag också gjorde för den delen...man kan ju inte bara sitta och tycka synd om sig själv!

Snart är det jul och sen kommer hundägarens skräck...nyår! Egentligen är det inget fel med nyår det är bara smällarna det är fel på. När vi bodde i Örebro blev Frodo skrämd av några som smällde smällare och det var inte ens i närheten av nyår så vi hade ingen chans att förutse detta. Trist nog blev han skottberörd efter det. Nu har vi tränat och tränat på att han inte ska bli rädd genom att han får lyssna på en skott och fyrverkeri CD härhemma och i påskas låg han lugnt och sov när det brakade loss! Jag tror nog att det ska gå bra även till nyår men bara för att ta det säkra före det osäkra har jag redan börjat sätta på skott CD:n lite nu och då. Sonen tror visst att det är musik och dansar till smällarna...det ser ganska kul ut!

Kan nån bli sötare än dethär?

2 kommentarer:

  1. Vilken jättefin hund du har!! Varm , härlig färg, ser nästan ut som en mini-Ridgeback!!

    Hälsn,
    Mai (syster till Golden-Pia)

    SvaraRadera
  2. Tack, ja han är jättefin och det är faktiskt ganska många som frågar om han är en ridge-valp=)

    SvaraRadera