onsdag 4 november 2009

Ja ser det snöar HURRA!

Säsongens första puder har äntligen landat och nu känner jag mig alldels glad och julig innombords. Jag har redan fixat en låtlista på Spotify med julsånger som jag gillar. Där finns allt från gamla godingar med Sissel till nyare och vräkigare varianter med Carola...åååh vad julstämmningen börjar tidigt härhemma i år men det gör inget. Dagen till ära gjordes även en utflykt. Sju hundar och fyra människor gick i snöfallet upp på Trollkarsklint. Vi tog en liten kort fikapaus vid sjön men det var så kallt att vi snabbt gick vidare. Hoppas på att få lite bilder som jag kan lägga upp så ni får se... Dessvärre glömde jag ju Frodos täckte här hemma så det blev allt lite kallt för honom när vi fikade. Han fick hoppa upp i mitt knä och ta på sig min jacka...just hans päls har visst kommit ganska långt ifrån den ursprungliga vargpälsen men som tur är kan man ju fuska med täcken och annat bara man kommer ihåg att ta med det=)

Sen måste jag bara berätta att jag och Frodo har anmält oss till en lydnadskurs/dag i December...nu längtar jag verkligen dit. Jag hoppas att Inki Sjösten kan hjälpa oss att komma vidare med det som inte fungerar och nu har jag verkligen motivation att träna fram till dess...kuuuul

Tittut på dig...

Nu ska jag snart dra igång med kvällsbestyren. Idag har vi läst Katten Kleo måååånga gånger men jag tror att det faktiskt blir en gång till inna läggdags. Aaron har varit på sitt allra bästa humör idag vilket är det glada spillevink humöret....

4 kommentarer:

  1. Åh! Publicera listan här på bloggen så att vi andra med spotify också kan få dela din julglädje!
    (Du högerklickar på namnet på listan och så väljer du "kopiera http-link) Vad avundsjuk jag blir att ni ska gå kurs för Inki! Hoppas det blir givande!

    SvaraRadera
  2. Jag längtar verklige till kursen och hoppas på ett MIRAKEL!!!haha nejdå. Ska försöka fixa listan på julsånger...mmmmh vad jag myser nu med snön...

    SvaraRadera
  3. Grattis Aron på 1-årsdagen!
    Hoppas ni har haft en bra dag.
    Kramar från Rolf och Inger.

    SvaraRadera