torsdag 19 november 2009

Ett avverkat personspår

Den här dagen blev ingen höjdare på träningsfronten iallafall. Jag hade tänkt mig prova på ett personspår idag för att aktivera Frodo. Spåret la jag under vår första promenad och så var planen att gå det vid nästa promenad. När jag senare kom fram till spårplatsen upptäckte jag till min förskräckelse att min kära svåger hade brötat in där med traktorn och höll på med vad som verkade vara ett anläggande av ett kalhygge. "jag har lagt ett spår här" sa jag..."jag kommer att gå det nu". Jag förstod att det nog var kört för vår del eftersom avverkningn hade skett mitt i spåret. "Är det du som har satt snitslar på träden?" frågade svågern, varpå jag svarade att det var mitt verk. "Jaha jag har huggit ner dom träden...hahaha!", svarade han. Jag tänkte att jag iallafall får plocka ihop resternade snitslar och hämta föremålen som jag lagt i spåren. Frodo tog visserligen upp spåret sista biten men i en fart som var helt och hållet för snabb. Jag ska göra ett nytt försök på personspår så snart jag får tillfälle och då slipper jag förhoppningsvis avverkningssugna svågrar.

Harry har iallafall muntrat uppmig medatt fånga en stor mus som han sen parkerade på trappen...min duktiga lilla kissemiss!

Cissi kom också med goda nyheter. Hon och Goliat har nu godkänt anlagsprov i viltspår! Kul!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar