onsdag 18 november 2009

Dagen började inte så bra...

Nu känns det som att det har regnat i en hel evighet och jag var måttligt road av morgonens promenad. Dessutom märkte jag att Frodo hade slagit upp sitt andra öra halvägs in på promenaden. Det var bara ett litet litet sår men jag blev så trött, orkeslös, arg, förbannad och helt uppgiven när jag såg det. Det känns som att jag har haft plåster på hans öron i en evighet. Snart åker saxen fram och då är det inte för att klippa av plåster utan för att klippa av hans öron. Nej nu ska jag inte vara så drastisk men det är klart att man funderar. Rasen har ju varit kuperad förut och kan uppenbarligen få problem med öronen. Vad som orsakade det hela är troligtvis att han skakade örat mot stryplänken...eller så har Harry varit i farten. Ibland när det leker går det ju ganska hett till. Hursomhelst gick jag hem och plåstrade om min lilla ponke och nu är allt frid och fröjd.

Sen var det dags för vaccinering för mig och Aaron. Igår var jag på plats en halvtimma innan vaccineringen skulle starta men blev ändå utan. Idag åkte jag en och en halv timma innan det skulle starta bara för att mötas av föräldrar som väntat sen klockan elva...ELVA!!! Vaccineringen skulle börja klockan två även idag så där fick jag vackert stå med Aaron på armen i ca 2 h. Jag behöver iallafall ingen extra styrketräning idag=) Vi fick tillsist ett varsitt stick i armen och kunde sen åka hem för att rasta Frodo i regnet.

Om jag gräver riktigt djupt kan jag faktiskt hitta lite positiva saker med denna dagen...faktiskt. Aaron var superduktigt när han tog sprutan, Frodo apporterade superbra inomhus idag, fick besök av systeryster med man och hund och allt detta bidrog till att kvällen blev mycket trevligare än början på dagen.

Har förövrigt bokat in en liten flygresa som hela familjen utom Harry kommer att åka på. Vi ska fira jul i Norge i år så i mitten av december bär det av...nu längtar jag=)



Städhälp, det tackar jag för!

2 kommentarer:

  1. Skönt att ni äntligen fått sprutan så ni inte behöver åka dit mer och stå i kö i alla fall!

    Kanon Sofia att du formar honom redan nu till att bli en riktig man (vilket innebär en som kan städa, diska och hjälpa till med hushållsarbetet).
    Heja Aaron!

    SvaraRadera
  2. Jobbigt med Frodos öron....hoppas dom blir bra snart:)

    SvaraRadera