tisdag 24 november 2009

Konsten att aktivera sin hund när man själv är sjuk

Idag gick jag upp i skogen med tanken att stå stilla på en fläck medan Frodo fick springa av sig riktigt ordentligt. Fläcken jag valde att stå på var på ett litet berg med ett litet stup precis nedanför. Däruppe stog jag och kastade ner godis för att se om Frodo skulle hitta på nåt smart sätt att ta sig ned på. Det gick ju stigar både till höger och vänster så han behövde ju inte direkt hoppar rätt ner för det hade nog inte blivit så bra. Tillsist fattade han iallafall vad han skulle göra och klättrade ner för stigen till ett alldeles eget litet hav av korvbitar. Sen när han väl var där nere började jag kasta korv uppe hos mig istället...åh nej...det är ingen hittills som har sagt att jag är elak! Sen fick han hoppa upp på diverse stenar här och där i utbyte mot korv. Det var faktiskt riktigt trevligt och jag blev rentav piggare av att vara ute.

Sen band jag upp Frodo vid ett träd och tränade på att gå ifrån honom in o skogen. Han blir så otroligt pipig när jag gör det och det är irriterande. Jag kan binda honom vi affären och gå in och där är det inga problem men i skogen ylar han när jag går, speciellt om jag lämnar honom i bilen! Tränade att gå några vändor runt honom utan att han började pipa så det var ju positivt.

Nu kommer vi fram till dagens höjdpunkt hittills iallafall: FRODO APPORTERADE APPORTBOCKEN I SKOGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Visserligen var det bara från marken till min hand men det är ändå ett genombrott i träningen!

Sen gick jag till ICA och köpte fyra märgben...det borde räcka tills jag blir frisk igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar