tisdag 1 december 2009

Regntäcket

Fagra Frodo i regntäcke med plåster på örat...han är verkligen vacker i sin skrud! Såret är nog läkt nu men plåstret får sitta kvar lite extra för säkerhets skull.

Tack o lov för en dag med sol så regntäcket fick stanna hemma. När det regnar så mycket som det gjort på sista tiden blir det ganska ofta täckte på Frodo...mest för att han fryser så mycket annars. Täcket är som ett trollspö...sätter man på det förvandlas min pinscher från ett energiskt tvåårsknippe till en gammal farbror.

Nu längtar jag bara tills imorgon när husse kommer hem och Frodo kommer göra sina vanliga tvåmetershopp-rätt-upp-i-luften-hälsningar och bete sig som en förväxt liten valp. Det är kul att se en hund bli så tokglad! Själv blir jag också glad men jag hälsar oftast lite mer sansat samtidigt som jag försöker hålla lite koll på tok-pinschern.

Längtar också till Inki Sjösten kursen som vi ska på i helgen. Nu har vi inte hunnit träna så värst mycket eftersom jag har varit sjuk men vi får göra så gott vi kan. Jag provade lite linförighet förut idag och Frodo var taggad och tyckte det var kul så det bådar gott iallafall=) Det jag är mest orolig för inför kursen är att jag kommer glömma bort allt jag har tänkt att fråga eller att jag inte kommer på att fråga nåt smart som jag borde fråga om...jajaja det löser sig väl

2 kommentarer:

  1. Hejsan! ramlade in på din blogg o såg att du oxå är pinscherägare o dessutom har en pinscher med plåster på örat ;) Har en svart pinscher som heter Rivendells Hamilton o han går runt med plåster mest hela tiden :) kram jonna

    SvaraRadera
  2. eeeh vad trist det är när man inte får ordning på det där...kupering? Nej jag är vekrligen inte för kupering men jag tycker att det är trist att hundarna kan få så mycket problem...det är verkligen nåt att tänka på när det gäller aveln

    SvaraRadera