söndag 8 augusti 2010

Träning och harar

Sitter och lurar på hur jag ska kunna träna med Frodo samtidigt som jag har ett barn med mig. Jag måste kösa det på nåt vis för annars blir det ingen träning. Idag gick det iallafall bra. Jag tog med mig barnvagnen och gick ut en sväng. När vi sen kom till en mindre grusväsväg fick Aaron gå själv och pyssla och så tränade jag lite med Frodo. Aaron härmade mig och Frodo. När jag sa sitt satte sig Aaron och sa sitt. Sen fick Frodo springa fritt en stund och då härmade Aaron honom när han kissade...synd att inte kameran var med!

Annars måste jag visst träna ännu mer på stanna och inkallning med störning. Igår mötte vi nämlligen en hare på vår promenad. Jag såg den först och kopplade Frodo snabbt som sjutton. Sen väntade jag tills Frodo fick upp vittringen från haren och så körde jag lite inkallning och stanna med den ströningen. Utan synintryck går det ju bra men sen kom den rackaren tillbaka bakom oss och hade Frodo varit lös hade jag nog bara sett honom skymta förbi i en vild jakt genom skogen. Nu fick jag till det ganska bra med ett rungande nej när Frodo tog fart mot haren och sen tog ju koppellängden slut med ett knyck!

Jag har ju tränat stanna och inkallning i olika situationer men detta var svårt. Att träna med tama djur, typ får är ju bra men den strörningen är inte alls av samma kaliber som riktigt vilt. Jag tror vi får ta och åka ner till Anders Landins kaninhägn för lite boot camp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar