onsdag 25 augusti 2010

Mina bästa tips för sjuka barn!

Frikadeller i tomatsås slinker ner även under en febertopp!

Se så lyckligt ett barn kan bli av att få slicka skålen efter ett bak=)
Nu har lilleman haft feber i flera dagar men idag tror jag att det vänder! Natten har varit bra och nu på morgonen verkar febern hålla sig i schack utan alvedon...YES! Jag hade ju tänkt att gå spårprov igen denna veckan men det får jag skjuta lite på framtiden nu är det bäst att lilleman får bli frisk först!
Och nu till tipsen. Laga god mat och efterrätt och se till att barnet får leka ohämmat i diskhon medan du gör det förstnämnda. Det blir fantastiskt stökigt och blött överallt men jag kan nästan garantera ett lyckligt barn.
Nej nu har jag itne tid att blogga mer jag ska sitta i sossan med min son (sitta i soffan).
Vem vill ha en puss?

1 kommentar:

  1. Hahaha, bra tips! ;)
    Agust kallar Harry för Ovva och Hilja för Ijja. Aaron är grym om han kallar Frodo för Sodo, det liknar ju iaf. ;) Ja, Ijja är likt Hilja men Harry - Ovva???
    Träna flitigt så får Sodo lika bra slalom som Ovva! :)

    SvaraRadera