måndag 23 augusti 2010

Spåret idag då?

Ja idag blev det ett litet spår eller det blev ju faktiskt två. Jag tänker som så att det vi har problem med är start och sträckan efter skottet så då är det ju bättre att träna på det i två kortare spår än att lägga ett långt. Frodo är ju nån slags arbetsmaskin så att träna längdspår känns inte riktigt aktuellt just nu.

Idag gjorde han i princip likadant i de båda spåren. Han tog första vinkeln till min förvåning men började att flyta uta på andra sträckan. Sen missade han vinkel två och fortsatte rakt fram i båda spåren. Tror att han blev lite störd av vilt båda gångerna men det var inte så färskt att han blev sådär het som han kan bli vilket på sätt och vis är bra för då fattar jag ju vad som händer. Han hittade iallafall fram till klöven i båda spåren. I första spåret gick det bra efter skott (eller det är ju inget skott jag bara klappar högt i händerna och säger pang) men i andra spåret ville han bara kasta sig iväg efter skottet så där fick jag kämpa lite med att lugna honom en aning innan vi kunde fortsätta. Jag tycker iallafall att han spårar bättre och bättre och framförallt lägre och lägre vilket gör det lättare för mig att se vad han gör.

Annars har sonen fortfarande feber och jag har misslyckats med två kladdkakor och har förmodligen lite feber själv med...

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar