söndag 22 augusti 2010

Testosteron stinn?

Undra vad han vädrar in för dofter? På örat han han compeed skavsårsplåster. Jag provar hur det fungerar och hittills är jag nöjd. Det har suttit bra nu i flera dagar så det lilla såret han hade borde nog vara läkt vid dethär laget=)


Ja igår låg vinden på från fel håll. Jag förstod direkt vad det var frågan om när Frodo blev rastlös och började pipa och då klev barska matte fram och sa ifrån på skarpen, för så kan man ju inte hade det varje gång nån tik sprider sina dofter i vinden. Idag fick jag också bekräftat ett det var ett helt gäng tikar som löpte men som sagt det var ingen överraskning. Frodo har fortsatt att vara rastlös hela dagen så jag tänkte att en lång cykeltur kanske dränerar honom på lite hormoner. 40 minuter senare kan jag kanske inte direkt säga att jag hade en trött hund men han drog iallafall inte lika mycket då som han hade gjort i början av cykelturen. Sen tog jag också en liten promenad på det så att han skulle få varva ner lite och motionen hjälpte en liten stund. Nu är han igång igen min lilla pip men det är inte så illa när man iallafall kan säga åt honom att hålla tyst och han har vett nog att själv också sova på natten när vi andra vill sova utan ljudet av hans längtande suckar och pip. Ja jag körde även lite lydnad för att trötta ut honom mentalt men han var bra seg idag kan jag lova så det fick bli lite linförighet, läggande och sen platsliggning med diverse störningar i form av flygande korvbitar och leksaker...vad tråkigt det är att träna sega hundar!!!Jag tycker att Frodo borde lära sig lite av lillman...han är alltid på hugget...så gott som alltid ialalfall!

Jag har också lagt två korta spår som får götta sig till imorgon och tror ni inte att jag klampar rätt igenom värsta svampkolonierna när jag lägger spåren. Desvärre insåg jag snabbt mina begränsningar och fick helt enkelt bita ihop och knata vidare för vem kan plocka svamp med en klöv, en blodflaska, snitslar och ett barn i ryggsäcken...inte jag iallafall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar