söndag 6 juni 2010

Norrköping- BIM CERT & CACIB

Idag tillfogade jag troligtvis min uppfödare tinnitus när hon ringde och berättade att Frodo fick både CERT och CACIB på utställningen! Man kan väl kalla det hela ett litet spontant skrik från min sida. Nu har jag iallfall fått hem min lilla prinskorv efter helgens äventyr och det känns gött. Nu ska jag försöka mig på att uttyda de kråkfötter till kritik som han fick idag.

Kritik:

2år. Maskulin hane.Kilformat huvud med goda paralella linjer. Välansatta öron. Mörka ögon. Kunde haft något bättre underkäke. God hals.Något framskjuten och stel skuldra. God längd på brsötkorg, gott djup. God över och underlinje. Välansatt svans. Kraftiga lår och god lårbredd. Välvinklad knä och hasled. Ok benstomme och tassar. Trevligt temperament. Rör sig med bra steg men något bred front.

Domare: Elisabeth Olsen

Frodo vann alltså hanhundsklassen och blev BIM. Ett CERT och ett CACIB fick han också! Nu har han alltså två CERT vilket betyder att han bara behöver ett till för att bli SE UCH, svensk utställningschampion...nu får vi hoppas på det då.


5 kommentarer:

  1. Så himla roligt :) Är så glad för din skull! Stort grattis till fina placeringar och självklart också till certet! Hurra!

    SvaraRadera
  2. Ja nu känns det gött. Bara ett CERT kvar törs man hoppas på att få det i sommar tro?

    SvaraRadera
  3. Frodo var verkligen urtjusig i ringen, så "värdig". Är säker på att det sista certet snart är i hamn. Det gick jättebra med avelsgruppen också, lägger ut kritiken imorgon.
    "Farsan" och Bröderna Bus hälsar och grattar!

    SvaraRadera
  4. ja jag såg ju det på bilderna sen att han hade skött sig och i mina ögon är han ju det finaste hunden på jorden oavsett utställningskritik=)Jag hörde ju att det gick bra i avelsgruppen...så kul! Ska läsa och titta på bilderna när det kommer upp=)

    SvaraRadera
  5. Grattis till Certet.. snart blir han nog champinjon!! ;-D

    Sköna lata sommardagar önskar vi er!
    Heidi o Co

    SvaraRadera