fredag 25 juni 2010

Motivationsspår


Det blev två korta motivationsspår idag, kanske mest för min egen skull. Jag satsade på att få lugna och fina starter, ett litet fejk skott innan klöven och sen att markera klöven ordentligt. Idag gick det bra. När starten blir lugn blir spårningen också lugn. Det jag måste komma ihåg till på söndag är att jag inte ska peka utåt efter skotttet utan kankse enbart säga spår eller peka ner i marken som jag gör vid spårstarten. Idag pekade jag liksom bara framåt och då ökade tempot markant. Jag brukar ju peka så när jag dirigerar honom när vi är ute och går så det var ju inte jättesmart att använda samma handtecken...tänka att man tänker så lite ändå! På söndag ska jag alltså peka neråt i backen istället. Själva markeringen av klöven var jättebra idag och jag förstärkte det med att ge godis vid klöven och sen att kampa med klöven på platsen där han hade hittat den. Nu återstår bara att se om vi har träningen ger resultat. Jag hoppas iallafall att ha inte blev för taggad av de två korta spåren idag men det tror jag inte. Om bara jag kommer ihåg det jag ska göra så sköter nog Frodo resten efter bästa förmåga.

Kom ihåg allt nu då Sofia!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar