måndag 14 juni 2010

?

Vätskepaus i ett inte alltför fräscht dike...jag ska tillägga att mina skor inte luktar så gott för jag var för lat för att ta på mig stövlar idag och eftersom Frodo vimsade runt en del var det ju bara att knata efter även i det blöta=)

Idag hade jag lagt ett spår till Frodo som inte alls gick bra att gå. Starten blev för snabb och det var mitt fel för jag slarvade lite. Vi brukar ju gå vääldigt lugnt och sansat till spårstarten men idag kallade jag in honom halva biten och sen gick vi lugnt de sista metrarna men starten blev inge bra och Frodo rusade ut i spåret och tappade bort sig nästan med en gång. Det var ett ganska svår spår också. Först var det väldigt torr terräng, sen var det blött och svårframkomligt kalhygge. På slutet blev det lättare med mosskog och det var även här som spårandet gick någorlunda bra. Tillsist hittade han iallafall klöven men jag var nära att ge upp flera gånger.

Jag måste nog träna mer på spår i svår terräng och inte vara så lat när jag lägger dem=) Sen måste jag träna att gå när det är lite varmt också. Det får nog bli lite spårande framöver för oss så vi inte tappar greppet om den ädla konsten=)

Gick iallafall ut en sväng nu på kvällen och lekte lite. Sist vi tränade trampade jag ju Frodo på tassen så idag tog vi en annan leksak och lekte med och det gick bra. Vi körde lite slalomingångar och lite fotposition med när vi ändå var i farten. jag får nog satsa på små korta och lekintensiva pass både för min och Frodos skull.

Förresten, på onsdag ska jag på arbetsintervju!

1 kommentar:

  1. Jag rekommenderar verkligen kolmården. Jag trodde inte heller Liam skulle ha något utbyte av det så vi åkte dit bara för att syrran o hennes 4 åring ville, men jag kommer lätt åka till fler djurparker med Liam i sommar. Han tyckte det var jättekul! Speciellt safarit man åkte med bil o lantgården där man fick klappa på djuren ;) ÅK! ;)

    SvaraRadera