onsdag 26 maj 2010

Snart åker vi till sjön för lite lek och bus. Kanske Frodo tar sig ett dopp. Han var bra nära att simma sist han var uppe vi sjön så kanske att han plumsar i idag...vi får se. På sista tiden har det varit hektiskt med min utbildning men nu är uppsatsen klar och ska bara godkännas sen kan jag titulera mig med diverse fina titlar:
Beteendevetare (hrrrm hrrrm) med en Fil. mag. Psykologi examen. Jag vet egentligen inte riktigt vad jag ska kalla mig själv nu när jag är klar. Vad konstigt det är att man efter fyra års studier inte ens vet det! Det är som min kloka mormor brukar säga...ju mer man lär sig desto mer glömmer man, har man inget lärt blir inte förlusten så stor av att glömma...hehehe.

Annars ser jag framemot lite lugn och ro utan pluggstress....aaaah vad skönt det ska bli. Frodo och jag kanske kan komma igång med lite träning igen, det vore skojj.

Tyvärr har det varit dåligt med både bilder och uppdateringar på bloggen på sista tiden.

1 kommentar:

  1. Ja, titlar är ju alltid intressant.
    Jag känner mig rädd när jag tänker att jag om ett år helt plötsligt ska kunna titulera mig som "legitimerad sjuksköterska". Jag kan ju ingenting! Men, någon sa en klok sak till mig angående högskolestudier: Man lär sej inte ett yrke, man lär sej hur man söker information. hehe.

    Kul att ni ska komma igång med träningen igen! Heja heja! Jag ser också fram emot en lugn sommar med mycket hundträning och lite studier.

    SvaraRadera