torsdag 20 maj 2010

Förföljd

Ni som har hund kanske känner igen den obehagliga känslan att bli förföljd av en lösspringande hund. Idag hände detta mig när jag var ute och cyklade med Frodo fast nu var det ingen hund som sprang efter oss utan de två tama lammen jag skrivit om tidigare. När de såg att vi cyklade förbi bara skuttade de iväg mot oss så jag var tvungen att stanna för jag visste inte helt hur Frodo skulle hantera situationen när två lamm plötslig slår följe med oss. Lammen och Frodo har ju hälsat förut så det gick smidigt fast jag trodde nog att det skulle gå illa för jag sa stanna lite väl barskt till Frodo som la sig ner och låg kvar även fast lammen kom...hehe. Det var bara att parkera cykeln och leta upp mannen som äger fåren. Fåren trippade efter oss så fint så nu vet jag hur det känns att vara en fåraherde, har alltid undrat men nu behöver jag inte göra det längre. När fåren var i säkert förvar hos sin husse cyklade vi vidare och passade även på att klättra upp för ett mindre berg innan vi cyklade hem igen.

På vägen hem såg jag en räv. Samma räv, troligtvis, såg jag även i eftermiddags på promenaden. Då kom den med ett byte i munnen men vände fort när den såg oss. Vad mycket rävar det är här just nu eller så blir jag kanske förföljd av dem med. Vanligtvis brukar jag inte se rävar men nu har jag sett fyra stycken på under två veckor. Jag älskar att se vilda djur!
Naturen ger mig ro i själen och det behövs nu tro mig...lilleman har börjat trotsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar