lördag 1 maj 2010

Om ni undrar...

Bilden är från i höstas under en annan härlig hunddag.

vart vi har tagit vägen så kan jag meddela att vi har varit sjuka här hemma. Först fick Frodo en släng av kennelhosta samtidigt som Aaron har varit sjuk. Nu är dock båda killarna symtomfria tack o lov. Frodos hosta gick över fort. Drygt ett dygn med symptom sen har det varit lugnt. Han är ju vaccinerad också och då säger de ju att det inte brukar bli så allvarligt, tack o lov för det. Det tråkiga med kennelhostan är att vi inte får tävla nåt inom det närmsta vilket vi hade planerat men sådana är reglerna och hunden kan smitta även fast den har blivit symtpomfri så det är bara att vänta. Förutom att vi missar tävlingar och umgänge med andra hundar missar vi även agilitykursen som jag har längtat så efter. Det känns surt! Jag har ju längtat i flera månader men igår införskaffade jag mig en tunnel på Rusta och den tillammans med syrrans hinder blir iallafall en liten övningbana här hemma. Jo, vi har allt tjuvstartat lite med slalomingångar och tunnel. Hopp över hinder borde ju inte bli några problem eftersom vi redan övat det på lydnaden.

Annars kan jag säga att allmänlydnaden går framåt. Frodo går för det mesta lös om än vid sidan. Släppa honom helt fri gör jag där jag har bra uppsikt. Idag gick jag till en helt ny plats och tänkte prova hur pass väl inkallningen sitter. Nya platser är ju ofta spännande. Jag släppte Frodo fri och han sprang som skjuten ur en kanon ut på ett stort gärde. Vilken fröjd för ögat det är att se en hund i frihet! Å vilken fröjd det är att se att han med jämna mellanrum tittar på mig utan att jag säger nåt! Skönt att han kommer när jag ropar och att han stannade trots att han hade fått syn på nåt intressant.

Idag gott folk var det härligt att vara hundägare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar