torsdag 4 mars 2010

Promenix

Strålande sol och några minus kan det bli bättre? Idag var det återigen dags för hundpromenad och vi blev ett härligt gäng även denna gång. Idag var det mest stora hundar så det varierar lite. Jag vågade mig på att ha Frodo lös tillsammans med en Ridgeback tik en kort stund och det gick riktigt bra. Jag var lite nervös att Frodo skulle springa fram till de andra hundarna vilket han också gjorde först men efter en tillsägelse och lite hjälp på traven klarade han sen av det hela galant och lät bli de andra hundarna.

Det var även en liten valp med idag fast det ekipaget satt bara med oss en stund i början eftersom valpen inte bör gå så långt än. Men tänk så bra för en liten valp att få se så många olika typer, både hundar och människor. Det lägger verkligen en god grund för en trevlig och socialt välanpassad jycke.


1 kommentar:

  1. Hej!
    Vad kul att du har en pinscher. Min dotter har två och även en dvärgpinscher. Jag ska ge henne din bloggadress!

    Hälsningar Agneta

    SvaraRadera