torsdag 11 mars 2010

Hundgänget

Idag fick jag återigen gå på den gemensamma hundpromenaden UTAN min egen hund. Frodo är mycket bättre med hostan nu och har bara små-harklat sig lite under förmiddagen men jag vill undvika att smitta andra hundar så därför får han stanna hemma.

Idag var vi ett lite mindre gäng med två stora hundar, två små och en valp. Det är kul att se att så många hundar gör framsteg. Det syns framförallt när vi tränar passivitet vilka hundar som har varit med ett par gånger. Idag fick jag en förfrågning om hundmötes-träning så det får det bli nästa gång...först promenad och så lite hundmötesträning.

Tack o hej

2 kommentarer:

  1. Som en liten minihundkurs ju :) bra där Sofia! Jag blir nästan lite rörd i hjärteroten!
    Hoppas nu Frodopodo blir frisk snart igen så han också får följa med och promenera.

    SvaraRadera
  2. ja det blir ju lite av det stuket på det hela...men mesta tiden går åt till promenaden men så brukar vi samlas på slutet och ta en liten övning innan vi skiljs åt...det är jättekul och nyttigt för hundarna.

    SvaraRadera