lördag 13 mars 2010

Frodo 2 år!

Bilden är från i höstas, stålig va?

Idag fylller lilla skrutten, Frodopodo, galningen, podo, voffsen, voffe och bom-bom (som Aaron säger) 2 år. Det första året var en blandning av lycka, frustration och träning i en enda salig röra. Min första hund som jag fått följa helt från valpstadiet! Många misstag har vi lyckats få till i Frodos uppfostran men de flesta har faktiskt kunnat tränas bort och nu när han har blivit två år gammal kan vi njuta av en hund som faktiskt är ganska följsam (åtminstone i koppel eller när han är inom en 10m radie) lugn men som även går att få lite riv i när det gäller träning. Han är nyfiken och orädd för det mesta och fungerar ypperligt bra med vår son på ca 1,5 år. Tillsammans med andra hundar fungerar det oftast bra...lite hanhundstuppigt kan det ju vara ibland men oftast går det utan problem. Han är helt enkelt en förträffligt trevlig jycke som vi i familjen tycker väldigt mycket om!

I eftermiddag ska vi åka en sväng i till staden, gå en promenad runt svartån och titta på änder, sen väntar en skål med kött och grisfett hemma i kylen...mums Frodo även om det inte direkt är mattes Favorit snacks! Ska försöka ta lite bilder också men själv är jag faktiskt lite krasslig så därför har jag inte kommit mig för att fotografera födelsedagshunden än!

1 kommentar: