onsdag 17 mars 2010

Nöjd

Idag är faktiskt min födelsedag...vilket jag själv hade lyckats glömma bort. På väg ut genom dörren imorse blev jag påmind om det hela när min kära mor kom och sa grattis. Glömsk är jag iallafall!

Frodo har varit som en liten prins idag och han fick gå lös nästan hela promenaden. Kopplet åkte på en bit före stora vägen och när vi gick förbi några hästar men annars fick han gå lös. Jag varvar mellan att ha honom gåendes bredvid mig under kommandot "här" och ha honom lite friare. Än så länge är det viktigt att passa så att han inte kommer alltför långt bort från mig för då blir han lite svårmanövrerad. Sistnämnda hände en gång idag. Jag såg att han blev ivrig i sitt nosande och drog iväg framför mig, jag ropade mitt NEEEEJ varpå Frodo stannade upp stod stilla och tittade på mig. (Hade vi tränat ställande hade det varit perfekt) Sen stod han bara stilla även fast jag hade ropat kom, då vände jag på klacken och sprang bakom ett träd vilket resulterade i att Frodo kom efter. Efter detta fick han fortsätta att vara lös fast vid min sida tills jag kände att vi hade bättre kontakt igen. Överlag så är jag väldigt nöjd!

Som lite kuriosa kan jag också berätta att katten Ivar tydligen gillar att bada. När jag efter att ha badat sonen klädde på honom pyjamasen hörde jag ett plaskande ljud. Jag trodde att det var dropp från kranen så jag gick till duschen för att stänga av. I badbaljan sitter ingen mindre än Ivar och plaskar. Det är en konstig katt detdär...synd att jag inte hade kameran med mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar