tisdag 23 mars 2010

Hejdå...vink vink!


Alldeles just nu är det fantastisk spännande att smaka på nya ord. Några ord kan han säga ganska bra men ofta pekar han på saker för att få höra hur man säger dem. När jag har sagt ordet ser han lite finurlig ut å så provar han själv. Ibland lyckas det riktigt bra och ibland låter det mest som gurgel blandat med vokaler.

Jag har också märkt att han har blivit självmedveten dvs att han vet om att han själv existerar. Nu blev det lite djupt här men beteendevetare som jag är tycker jag att sånt är intressant. Han kan titta på sig själv i spegeln eller på en filmsnutt och förstå att det är sig själv som han ser. Just att se sig själv på film är väldigt roligt. Sekvensen som jag la ut här fick han titta på ett par gånger och då härmar han sig själv under tiden.

Urdrag ur Aarons ordbok

Mamma
Pappa
Ejddå= hejdå
Vovva= vovve
Harvy= Harry
Dotto= Dottie, min systers hund
Todo= Frodo
Titta
Datto= traktor
Dä= där
Ija= Ivar
Anbi= dagisfröken
App= napp
Nejnejnej
Ja-a



4 kommentarer:

  1. HAHA! Tungan var ju bäst ;) Vilken liten filur han är! Uj så söt.

    SvaraRadera
  2. Hej hej!
    GRATTIS till HD B!!!:D:D
    kramkram

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Härligt!!!!!
    Grattis till HD B!
    Kram Inger.

    SvaraRadera
  4. hehe.. Såååå fin tante sin gutt e! Har sett videoen sikkert 20 gang no! God påske og HEIDÅ! ;D gla i dokker :-)

    SvaraRadera