onsdag 3 mars 2010

Insikt

Vad gör du med håret matte? Foto Anette Nilsson

Idag gick det upp för mig att det bara är ca två månader kvar tills vi ska tävla...eller iallafall tills jag vill att vi ska tävla. Nu måste jag sätta igång på riktigt med andra ord och inte längre skylla på snön. Det går ju faktiskt att träna på snöigt underlag!
Tog iallafall tillfället i akt under Örebromässan och tränade lite med Frodo i en stökig miljö. Det gick under omständigheterna bra trots att han var lite seg. Det bästa av allt var att han klarade att apportera där i mässhallen och det är verkligen ett framsteg. Det är ju just apporteringen som vi har tränat allra mest på under vintern och tråkigt vore om det inte hade gett resultat! Nu kan jag iallafall känna mig nöjd över att han klarade en klass 1 apportering och att vi sen måste jobba järnet med alla andra moment...puh!

Tränar lite stadga...Frodo låg kvar. Foto Anette Nilsson

Det man absolut inte får glömma, lek o bus! Foto Anette Nilsson

2 kommentarer:

  1. BRAAAAOOOO Sofia! Klart ni ska tävla, två månader är ju lång tid och ni har redan grunderna. Bara att friska upp minnet lite och sen börja träna lite tävlingsmässigt med någon som kommenderar dig så att Frodo vänjer sig vid det. Jag kan ställa upp när jag är i krokarna, förstås :)
    Jag ska också börja sätta ihop tvåans moment lite mer snart, ska bli så himla spännande! Men jag tycker att min planering har varit lite väl.. optimistisk.. Jag hade ju tänkt starta tvåan i Laxå i maj :D Vi får väl se hur det blir med den saken. ehehe

    SvaraRadera
  2. (svarar på ditt inlägg här)
    Ja, jag har några tävlingar. En i Skara 4 april och en i Vänersborg 27. Jag har inte riktigt bestämt mig än för att starta bara. Jag vill träna lite platsliggning innan så man inte bara spatserar rakt ut på planen efter ett halvår utan träning och tror att han ska ligga kvar..
    Jag är helt övertygad om att ni kommer fixa ett första pris denna säsongen :) Bara ni tränar kommer det gå vägen! Bara snön smälter får du försöka ta dig ut till klubben och träna där. Skönt att det äntligen fungerar att ha honom lös i alla fall, tänk vad långt ni har kommit! Kämpa kämpa!

    SvaraRadera