tisdag 16 mars 2010

Ögonlysning u.a

Idag var vi, jag, Aaron och Frodo samt Victoria med två hundar, som bekant i Karlstad för att göra diverse undersökningar på våra hundar. Anledningen till detta är att det finns planer på att använda hundarna i avel men då måste man ju såklart kolla upp deras hälsa grundligt. Dagens resultat var för min syster Victoria oerhört glädjande eftersom båda hennes hundar var u.a och för egen del gick Frodos ögonlysning bra och även han var u.a. Själva undersökningen var väl enligt Frodo inte det behagligaste han varit med om men han uppförde sig bra ändå så jag blev riktigt stolt över honom.
Efter ögonlysningen sövdes han ner för att kunna röntga höfterna. Jag fick hålla i honom på röntgenbordet och jag kände mig nästan som en liten doktor där jag stod i mitt blyförkläde. Efter en snabb inspektion av röntgenplåtarna tycke jag själv att det såg bra ut men vad vet jag. Vad jag kan säga nu är att det iallafall inte var några katastrof höfter men svaret kommer om ca TVÅ lååååånga veckor och till dess får jag sitta här hemma och undra!

3 kommentarer:

  1. Grattis till ögonresultatet...så länge!

    SvaraRadera
  2. Grattis! Nu håller vi tummarna för resten!

    SvaraRadera
  3. Grattis igen till ögonresultatet!!!
    Det är sååå jobbigt att vänta på hd-svaret...
    Jag trodde ni var i Karlskoga med hundarna, men måste ha fattat helt fel, hahaha.
    Kram på dig!

    SvaraRadera