lördag 20 mars 2010

Inte min mest briljanta stund

Alerta Frodo

Jag råkade ut för ett litet missöde idag när vi tränade och det var väl i princip mitt eget fel! Jag tränade lite på skolgården och så tänkte jag försöka mig på ett litet upplet. Jag tog min vante och gämde den bakom basketkorgen som står på en stång eftersom det liksom inte fanns så många andra ställen att gömma vanten på när man är på en asfaltsplan. Jag gick tillbaka till Frodo och sa kommandot "hämta" och han for iväg som en skottspole medan jag nöjt tänkte att detta kommer bli det bästa uppletet ever! Hursomhelst så springer han rätt fram till stolpen...lyfter på benet och pissar!!! Såklart blir vanten totalt nerpinkad och sen vill han ju inte hämta den...eeeeh vilken smart hundmatte gömmer grejjer bakom stolpar set är ju som att be om en skvätt!
Lilleman sover mest när vi är ute...

Roadkill...usch!



Idag var Frodo i pensionärsmodus. Jag märker också att jag har lagt mig till med en ful ovana att använda sjuttielva kommandon istället för ett, det måste jag sluta med...speciellt min lilla morrning som jag gör när han inte lyder=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar