tisdag 30 november 2010

Lilleström

Nu har jag varit lite på latsidan här på bloggen men det är av en mycket bra anledning...nämligen den att jag har ett jobb på gång! Hursomhelst så har det ju hänt en del under helgen. Frodo fick åka till Norge med Elin på Hjerpviken's Kennel och ställas ut. Frodo tävlade i öppen klass och kom där på andra plats med ett CK. Sen blev det tyvärr ingen placering i bästa han hunds klassen men vi åker så gärna tillbaka till Norge och tävlar lite till vid ett annat tillfälle!

Frodos pappa Othello och några till Othello avkommor tävlade i bästa avelsgrupp där de fick en väldigt fin placering nämligen BIS-2 alltså Best In Show 2:a! Det betyder att den avelsgruppen var nummer två av alla hundrasers avealgrypper och det är faktikt inte så ofta det händer med pinschrar. Ofta är det hundar med mycket päls som kniper de titlarna men inte denna gången. Grattis allihopa som tävlade och tack Elin för fin handling på Frode.

Kritiken för Frode lyder:

Maskulin hanne. Bra hode. Underkjeve kunne vaert noe kraftigere. Lite luftige örer. M ovale öyne. Bra hals-utmerkt kropp og benstomme. Fine vinkler. Rör seg lett. Trivelig temperament.

Domare Eva Eriksson

Bilder från helgen finns på Othellos sida!

1 kommentar:

  1. Kul med så fin kritik! Nästa gång får han cert!
    Dina länkar fungerar inte, vet inte varför?
    Kika på det :)
    Snart kommer jag hem! Jag tycker du ska rota fram lite skidor och sånt, så kan vi åka tillsammans! (jag har inga nämligen)

    SvaraRadera