torsdag 11 november 2010

En pakt?

Eftersom jag inte lyckades ta nån fin bild på Frodo med sina nya utställningsrosetter, BIM och CACIB, från Växjö tog jag en ful istället

Jag tror bestämt att Frodo och lilleman har nån slags överrenskommelse mellan sig om att båda inte får göra mig grinig samtidigt och att om en gör mig grinig får den andra hjälpa till att göra mig glad igen. Lilleman skulle laga mat med mig och så blev det totalt fel, grädden som skulle i pastasåen hamnade på korven som skulle stekas och vatten blev det överallt och därmed var den ömma moderns tålamod slut..."Neeeeeeeeeeeeej nu blir mamma aaaaaaaaaaaaaaaaaarggghhhh inte så! Näe nu blev mamma ledsen!" Jag lyfte ner lillkillen från stolen och sa att han fick gå och leka istället. Han går in i vardagsrummet och så hör ajg att han säger till Frodo " Sodo, mamma sessen Sodo". Efter en liten stunds konfererande kommer Frodo ut med sin allra bästa farbrorsmin och jag förstår att han kommer i egenskap av fredsmäklare...ja vad ska man säga!

Idag har jag åkt min första skidtur för i höst!!! Frodo fick dra och han är så duktig på allt förutom att ta det lugnt vilket jag verkligen skulle uppskatta i nedförsbackarna. Idag var dock en bra skiddag för mig för jag ramlade bara en gång=). Efter skidturen insåg jag att lite träning på olika tempon kanske är det vi behöver allra mest för som vi har det nu har Frodo en växel...turbo!


1 kommentar:

  1. Haha, vad underbart att dom är så bra kompisar och har en sån fin överenskommelse, Frodo och lilleman :D Och härligt att höra att Frodo kör på turboväxel! Jag tror att han och Sune skulle få mycket kul ihop när Sune blir lite större, Sune har också nämligen bara en växel. Tyvärr hänger inte benen riktigt med i samma tempo så han snubblar på sig själv.

    SvaraRadera