tisdag 9 november 2010

Huskyn Frode

Tur att min hund gillar att dra. Jag kan lova er att jag kommer utnyttja detta i vinter. Barnvagn plus barn väger säkert 20 kg tillsammans och som ni säkert förstår krävs det en hel del både vilja och muskler att kånka runt på den i snörusket men så till lösningen på problemet. Man spänenr fast sin lilla pinscherhusky i vagnen och ber honom att dra sen behöver man bara styra och bromsa. Jag blir hjälpt, Frodo blir tränad och pöjken blir glad!

Appropå glad så var det en känsla som saknades på morgonpromenaden. Frodo som jag numera litar ganska mycket på stack för att udnersöka en person i svarta kläver och luva på eljusspåret...detta trots mina hesa falsett inkallnigar och diverse mindre trevliga tillrop! Skärpning Frodo och framförallt skärpning matte som inte ens gör det jag ska göra... jag ska ropa stanna istället för att ropa en massa kommandon som jag aldrig annars använder. Hursomhelst så sprang Frodo bara fram och runt tror jag jag såg inte så bra och sen kom han igen. Jag hoppas att den stackars människan inte fick en hjärtinfarkt jag var på väg för att be om ursäkt men jag kom aldrig ikapp!

Näe det får bli några vändor till fårhagen och träna lite och sen måste jag nog arrangera lite störningar på eljusspåret...puh!

1 kommentar:

  1. Men vad roligt att han gillar att dra! Vet en dvärgpinscher som bor här i Herrljunga som är världsmästare i weightpulling, så det verkar ligga i rasen (även om jag vet att det inte är samma ras så klart!). Häftigt tycker jag! Goliat har inget intresse av dylika aktiviteter, däremot kanske Sune har i framtiden? Det där med barnvagnen lät ju nämligen hemskt smidigt! även om inte det blir aktuellt än på några år :)

    SvaraRadera