fredag 19 november 2010

Bryta svanskotan

Idag hade vi utflykt med hundträning på schemat. Vi gick till fotbollsplanen för jag har fått för mig att det är där vi kommer att få till den perfekta lydnaden=) Hursomhelst så var det svinkallt och jag hade täcket på Frodo eftersom vi stannade och fikade alltså blev stillasittande en stund. Sen när vi skulle träna var väl inte Frodo direkt på hugget. Jag försökte kampa igång honom men det lyckades inte så bra och jag får inse att föremålsintresset inte är det bästa utomhus. Jag skiftade träningsstrategi och inriktade mig på föremål och belöning instället. En pinne som lilleman hade hittat fick Frodo igång på ordentlig och vi gjorde några bra fotövningar. Sen ramlade jag på en isfläck och trodde att min stund på jorden var kommen. Där låg jag som en padda och kräla och ojjade mig och lillman som stog en bit bort såg väldigt frågande ut. Frodo däremot tyckte att matte var jättekul så nu vet jag ju det till en framtida tävling nån gång...ramlar jag innan är koncentrationen och motivationen på topp sen.

Filmen tog jag efter mitt lilla stunt så om det ser ut som att jag går som om jag har gjort i brallorna är det förmodligen för att svankotan killar mig i naveln!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar