fredag 26 november 2010

Salongen

Jaha då var hunden ute på egna äventyr för helgen. Fodo ska iväg på utställning till Lilleström i Norge och jag och lilleman får stanna här hemma med fjärilar i magen! Jag hade iallafall lite skönhetssalong med Frodo innan han åkte, det blav bad och kloklippning, föning, pappiljotter och hårblösning plus att jag tog lite genomskinlig nagellack på klorna för att ge dem lite extra bling känsla!!! Hahahaha nej så gjorde jag faktiskt inte!
Pinschern är nog en av de lättaste raserna att fixa inför en utställning det är mest att kolla så att klorna ser trevliga ut, att de inte har nån sömngubbe i ögonen och att damma av dem lite om det behövs. Frodo som hade dykt ner i ett sorkhål imorse behövde en liten avdammning så till hans förtret blev det dusch och kloklippning.

Nu har han åkt hem till mina uppfödare för att åka med dem till utställningen imorgon. Hoppas att det går bra och lycka till i ringen imorgon!

3 kommentarer:

  1. Fy vilken lyx att ha någon som ställer ens hund! Jag är riktigt avundsjuk faktiskt!
    Lycka till Frodo! Är det NUCh som är förhoppningen?

    SvaraRadera
  2. Hej Frodo! Han kommer nog helg ännu en titel rikare tror jag! :D

    Förresten hittade jag en intressant sida som jag tänkte dela med mig till dig av:
    http://www.varmlandadventures.se/produkter.html Kickbike kanske hade varit något för dig och Frodo? En sån spark i ny modell, eller kanske en vanlig cykel, fast en sparkcykel? Bra när man vill träna drag menar jag :) Kanske kan du hitta en begagnad som inte är lika dyr på blocket eller så. Bara en tanke!

    SvaraRadera
  3. http://www.varmlandadventures.se/images/Bild-203.jpg där är en bild på "Kickspark" :)

    SvaraRadera