onsdag 24 november 2010

Kalla vintern

Tur att man får lite kvalificerad hjälp med snöskottningen...jag säger då det vem behöver en snöfräs!

Nu är det verkligen vinter och jag har inte lust att gå ut när det blåser såhär kallt. Jag gillar vintern men jag fryser ju så lätt och när jag har klätt på mig alla mina kläder efter allt vad lökskalsprinciper heter och fortfarnade fryser även fast jag rör på mig...ja då är det för kallt för mig!

Att bo i ett sekelskifteshus med vackra trägolv är ju tevligt på sommaren...desto mindre trivsamt på vintern när snålblåsten kittlar mellan tårna. Förhoppningsvis vänjer jag mig snart och efter att ha överlevt förra vintern borde ju inget vara nåt problem...fast det här med köldeffekt och vind ökar ju kylan nåt oerhört och vad jag kan minnas så var det inte så blåsigt förra vintern.

Jag får helt enkelt ta och hitta ett par goa fårskinsstofflor och hoppas på att vinden ska mojna! Frodo har däremot fått en nytändning som heter duga, han e så på hugget och sist jag gick ut på ängarna med honom sprang han som en galning fram och tillbaka och så hölla han på tills jag kopplade honom när jag hade gått ungefär en km och han hade sprungit 5! Nåväl denna nyvunna iver kan förhoppningsvis hjälpa honom på traven på nästa utställning som blir i Lilleström om inte allt för länge!

1 kommentar:

  1. hahaha, bra att han plattar till snön han har skottat bort också!

    SvaraRadera