lördag 4 december 2010

Jag har fått ett jobb!

Nu har jag börjat jobba. Det gick fort från intervjun till första dagen...inte ens en vecka tror jag. Fast nu minns jag faktiskt inte riktigt för det har varit lite körigt att komma in i det hela. Jag jobbar i Örebro. Måste åka klockan sju så jag hinner till jobbet i tid. Innan dess ska jag och A komma i ordning och Frodo rastas men vi är ju hyfsat morgonpigga här hemma så det har gått bra. Iväg till jobbet och sen slutar jag klockan 3 och då är det raka vägen hem. Hämta på dagis och promenad. In och laga mat och sen har dagen gått och helt plötsligt är det läggdags tur att jag bara jobbar 75%!!!.

Idag har vi iallafall myst extra mycket. A vaknade 05.20 och sen såsade vi en lång stund framför tv:n innan vi kom så lång som till frukostbordet. Jag är hundvakt i helgen till en liten terrier så när han kom vi niosnåret blev det promenad. Ut i det vackra och inte allt för kalla vädret- Kameran i högsta hugg men inget batteri...nåväl det får gå utan. Jag lever ju faktiskt ett liv även om jag inte kan dokumentera det med bilder varje dag. Promenaden gick ut på ängarna. Frodo är lite övertänd efter veckans knappa motion, jag behöver en dagmatte eller hunddagis till honom. Släpper hundarna, ser några rådjur men bryr mig inte om att koppla förrän vi är så nära att de verkligen syns. Frodo ser dem men följer lugnt med mig i koppel. Morris har ingen jaktlust kvar så han tog inte ens notis om att de var där. När vi har gått förbi själva synretningen släpper jag Frodo igen...ett litet test från min sida. Det går bra. Han springer inte tillbaka däremot springer han busigt iväg framför mig och passar på att ta en liten lov framåt när jag säger kom istället för att komma. Jag höjer rösten,Morris vågar inte komma, Frodo vill inte komma jag blir arg...Frodo kommer glatt knäppa hund!

Går hemåt igen men stannar på gärdet som rådjuren passerat för att träna lite. Tränar inkalling så jag blir nöjd, försöker mig på lite cirkelträning men det är svårt när det finns båse spår av rådjur plus sorkar under snön. Efter att ha lyckats några gånger med det jag tränade på inser jag att bättre än såhär blir det inte idag och inser att Frodo trots allt varit jätteduktig.

Har avancerat lite i nosdduttandet här hemma. Nu trycker Frodo flera gånger på min target nästa steg blir att göra så tills jag säger slut...kul att träna!

Förra året åkte jag skidor med Morris och Frodo, hade jag bara en bra dragpulka så A kunde följa med skulle jag åka nu med

1 kommentar:

  1. GRATTIS igen kära du!! Vad roligt att få börja jobba! Hoppas det löser sig bra med dagmatte till Frodo. Nu när han är så lydig och väluppfostrad så kommer du hitta någon på nolltid!
    Turen såg himla härlig ut du. Jag hoppas att jag kan åka skidor med Sune nästa vinter :)

    SvaraRadera