söndag 26 december 2010

Mellandagar

Frodo älskar verkligen att bi utklädd...not!
En hel julkula som vi hade ganska många av innan skogshuggningen inomhus!

Nu har vi firat jul här hemma och granen har endast vält EN gång!!! Dethar varit kul, hektiskt, gott, magen har fått mer än vad den har behövt så idag när vi tog en skön skidtur kändes det riktigt skönt. Jag tolkade efter Frodo så får min del blev det inte så mycket motion men jag tog ett extra varv för egen maskin efter vår gemensamma runda. lilleman fick åka i ryggsäcken tillammans med Öyvind. Själv är jag INTE tillräckligt stabil för att kunna åka med ryggsäck, jag är glad om jag inte ramlar när det sluttar lite.
Frodo gjorde mig dock lite bekymrad idag eftersom han har lagt till med en dålig vanan när vi ska åka skidor. Han blir ju lite till sig när vi ska åka och innan jag har fått på mig skirdor o allt har han hunit bli ganska taggad och detta tar han ut på mina skidor och stavar. Han biter i dem! Jag vet inte riktigt hur detta har växt fram men det är verkligen ingen höjdare för idag blev det lite repor i skidorna. När vi väl har kommit iväg är det ingen fara men starten måste vi verkligen försöka lugna ner lite.
Annars han Frodo varit ganska undertimulerad och jobbig de sista veckorna. Det kalla vädret, några förkylningar, magsjuka och mycket jobb för min de har resulterat i en ganska tråkig tillvaro för Frodo som ändå har försökt att fixa sitt motionsbehov på egen hand i form av en del olovliga lovar på egen hand! Jag har blivit jättearg när det har hänt men samtidigt så inser jag ju att han har för mycket överskottsenergi.
Igår och idag har vi dock åkt skidor så det står härliga till och ikväll ska jag dra igenom lite lydnad så får vi se om läger blir mer balanserat.

Vi bor max 50 meter från eljusspåret och det njuter vi av såhär års. Husse fick betydligt mer puls idag med barn och utan hund i spåret!!! Både igår och idag hade vi flera möten och omkörningar i spåret och det har gått ganska bra men jag har än så länge Frodo vid sidan vid möte eftersom jag inte litar på att han kan springa förbi utan att få för sig att hälsa eller springa på fel sida om de vi möter om man vill ju inte gärna fälla nån annan i spåret!

1 kommentar:

  1. Härligt att ni kan åka ut hela familjen! Jag ser fram emot att nästa år också träna drag med hund :) Just nu är det mest... ja.. jag vet inte vad det är. Hysteriskt, haha!
    Ska ni ställa Frodo på My Dog?

    SvaraRadera