torsdag 30 december 2010

Impulsiv!

Vi var bjudna på bröllopp imellandagarna. Först var det ovisst om vi kiunde åka för jag fick aldrig besked om jag fick ledigt från jobbet eller ej. När jag sen fick ledigt ja då var lilleman så pass rosslig att vi inte vågade sätta oss i bilen och åka så långt som upp till jämtland ifall han skulle bli sämre. Festen var också så långt från närmsta sjukhus att det kändes lite obehagligt om det skulle hända något. Sagt och gjort vi tackade nej. Alla andra släktnignar åkte upp och där hemma i huset satt jag och som en lipsill.

Dagen före bröllopet har lilleman blivit markant bättre och min kära man ser hur förtvivlad jag är över att inte kunna vara med på bröllopet och så säger han "packa nu då så åker vi" Några telefonsamtal senare var det bestämt, vi kör under natten så hinner vi i tid till vigseln. Packar väskorna och sen bär det av. Hela natten turas vi om att köra och tillsist är vi framme i lilla Häggsjövik. Sover en timme, byter om rastar hunden och sen bär det av till kyrka och fest.

Vigseln var så vacker och festen så bra och framåt kvällen satt vi lite småmosiga och trötta men ändå glada över att vi var där! Nu är vi i bilen på väg hem. Frodo och jag gick en härlig promenad på isen imorse, såg några renar men inkallingen fungerad även fast Frodo såg renarna och ville springa dit....WOHOOOO! Jag växte nog fem centimeter minst och promenerade stolt vidare med en ganska taggad men fortfarande hyfsat lyhörd hund.

Nej nu ska vi stanna i Krokom o tanka. Gott nytt år om vi inte hörs förrän dess!

1 kommentar:

  1. Vad härligt att inkallningen fungerade så fint! Och visst behöver man få vara lite impulsiv ibland? Det är ju det som gör det så spännande att leva! Man kan ju inte planera allting in i minsta detalj, det blir så tråkigt :) Kul att bröllopet var bra. Hur gick det för Frodo på nyårsafton nu då?

    SvaraRadera