tisdag 14 december 2010

Hur mycket minns ett barn?

Giggs lånar vagnen under Barmarksdraget i Karlskoga i början av november!

Jag har alltid tyckt att det varkar som att lilleman har ett bra minne! Han minns många gånger saker som vi har gjort för flera dagar sen, kan säga vem han har fått vissa saker från osv. Häromdagen imponerade han stort på mig när han mindes en händelse från tidiga november. Jag var sjuk och låg i soffan lilleman likaså och så kommer Frodo och hoppar upp till oss. Lilleman blir irriterad eftersom Frodo sätter tassarna på hans filt. Jag säger att "men det gör ju inget, kommer du inte ihåg att Giggs låg på den här filten när han lånade din vagn". Det blir tyst för några sekunder och sen utbrister lillkillen "heje heja heja" och då slår det mig att när Giggs låg i i vagnen var vi på barmarkstävling och vi ropade faktiskt heja på de ekipagen som körde förbi.

Tänk att lilleman mindes det, vi har ju inte ens pratat om det och det var den 7:e november som tävlingen gick av stapeln! Med ett sådant bra minne gäller det att fylla det med bra saker för minnet fungerer ju lika bra för dåliga som för bra saker. Därför tänker jag propagera för en vit jul för oss med småbarn och då syftar jag givetvis inte på väderleken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar