fredag 10 december 2010

Misären

Santas little helper- frodo!
Idag är jag hemma och VABBAR, alltså hemma från jobbet p.g.a sjukt barn. Lilleman väckte mig mitt i natten med ett förskräckt vrål och jag hade förmodligen också gjort det om jag hade vaknat i en spya...lilla gubben! Upp, in i duchen med sonen, av med sängkläder och madrass, lite snabbsanering och så fick han lägga sig i dagbädden han har på rummet. Jga städar upp det sista på badrummet går ut till honom precis i tid för att se hur han kräks ner hela dagbädden plus sina stora gosehund. Samma procedur en gång till och sen är vi ganska vakna båda två. Läser lite om mumintrollet och sen somnar han bredvid mig men där törs man ju inte ligga kvar, tänk om han bara vaknar och spyr ner mig...näe. Jag smyger in till min egen säng och hoppas på det bästa. En timma senare vaknar han fast utan att kräkas och sen dess har vi varit uppe!!!

Nu till det jobbiga med hela situationen...tvättmaskinen har gått sönder idag när jag behöver den mer än någonsin. Min tvätthög blev några våningar högre och när jag står vid foten av berget och tittar upp så hoppas jag att den bara ska försvinna om jag blundar och önskar tillräckligt mycket!

Frodo har fått ett sår på örat men förutom det är allt bra. Vi har inte vant oss än vid att jag jobbar och att han får vara hemma mer än han varit nu under min föräldraledighet men mina 75% känns ändå helt ok att arbeta!

Mount Everest!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar