fredag 15 maj 2009

Vårruset

Nu är jag hemma och kan lite stolt känna att jag faktistk har lite träningsvärk. Jag sprang ju vårruset igår. Fem km genom Örebro City. Antalet gånger jag tränade inför detta går att räkna på ett finger!!! Självförtroendet var kanske inte på topp när jag stod och hoppade vid uppvärmningen innan och funderade på om jag istället för att stå i första starten (där man ska springa) skulle ställa mig längst bak med alla andra mammor, pensionärer och andra som har tänkt komma iform men inte kommit längre än så. Hursomhelst så bestämde jag mig för att iallafall försöka springa hela vägen och det klarade jag faktiskt av!!! Alla hundpromender har verkligen gjort sitt. Jag har ju inte joggat ordentligt på nästan ett år och ändå kom jag runt! Nu var väl min tid inte så mycket att skryta med jag sprang väl in ungefär 16 minuter efter hon som vann..men hob födde antaglingen inte barn för ett halvår sedan heller=)

En annan kul grej är att lydnadskursen avslutas på lördag och då kan jag vara med!!! Sen börjar viltspårskursen...ska bli så kul att gå. Tror kanske att det t.o.m kan bli anlagsprov inom en rimlig tid...men jag vet som sagt inget än. Tränade lite fotgående, platsliggning och läggande under gång med Frodo idag. Vi blirbättre och bättre men det går ganska långsamt. Nu ska jag åka och handla lite

3 kommentarer:

  1. Gött sofia, hade ju så gärna kommit o sett dig! Men jag låg ju som sagt i sängen igår! Vad duktig du är, som sprang på den tiden!

    SvaraRadera
  2. Hei!
    Takk for koselig komentar i vår gjestebok! :-)
    Virkelig en nydelig gutt du har!
    Masse lykke til med videre lp-trening, øving gjør mester!

    Mvh Maiken og Trayan

    SvaraRadera
  3. ja vi övar vidare med filmen på dig och Trayan som målbild.

    SvaraRadera