måndag 18 maj 2009

Miljöträning och en tuff hund?

Väldigt tidigt imorse åkte hela familjen till stan för att bilen skulle besiktigas. 07.20 stod vi untanför bilprovningen och väntade på vår tur. Jag tänkte att jag hinner nog rasta Frodo innan det är vår tur. Gick en liten sväng ocm märkte att Öyvind redan hade åkte in med bilen. Där stog jag och klioade mig i huvudet och undrade hur jag skulle komma in. Hittade till slut en liten dörr som var öppen och en väldigt snäll människa som sa att det va OK att ha med hunden där inne. Vi satt på en bänk och tittade på...Frodo tyckte att det var väldigt intressant att titta på alla bilaran och konstiga mackapärer som rörde sig i taket. Det var mycket slangar och konstiga ljud men han tog det hela med ro även om han var intresserad. Kul när människor är snälla och låter en liten hund få tränas!!!

Joggade också en sväng på eftermiddagen. Tog en sväng upp i skogen och Frodo fick ha selen på sig mest för att jag skulle få lite draghjälp=) Min tuffa hund sprang före och jag efter ända tills göken började gola precis innan vi skulle passera en blå pressenning...ujuj vad hemskt det var...knappt att han vågade gå förbi. Vi fick såklart stanna för att undersöka den hemska grejjen. Sen sprang vi iallafall vidare. Stigen smalnade av och buskiga björkar förvandlade stigen till en liten tunnel. Helt plötsligt tvästannar Frodo och slänger sig bakom mig...då är det granne som är ute och går...ujujuj va otäckt.
Sammanfattningsvis kan man säga att han är hur tuff som helst när han inte är feg!

1 kommentar:

  1. Det fina var ju när göken gola ;)

    Vilka urlöjliga hundar vi har hörredu! Goliat skällde precis på en eu-moped som stod parkerad på ett ställe där den inte brukar stå. "mooorr, buff, buff!" lät det då. Dumma korkade hund ibland alltså...

    SvaraRadera