måndag 25 maj 2009

Ont i juvret...

Ja man kan ju onekligen känna sig som en såndär kossa med bh på ibland. Om jag var en sån kossa skulla jag iallafall han en svart bh av nät...bara för att man är mjölkproducent behöver man ju inte vara helt oraffig. Fast förmodligen...om jag var kossa...skulle väl juvret hänga halvägs utanför och nätet göra att allt såg ut som en osmakligt stor kassler!!! Men nu är jag ju ingen ko tack o lov. Däremot är jag en ammande kvinna med mjölktockning (igen). Sitter inne och deppar medan vädret är fantastiskt på utsidan. Tänkt om kriminalvården kunde fatta detta...inga fotbojjor skulle mer behövas..."domstolen dömde den åtalade till 3,5 månaders mjölkstockning".

Hursomhelst så kom jag att tänka på saker som ändå är positiva med min hund! Ibland känns det ju som att många av målen är långt borta fast om man landar lite i nuet inser man fort att saker och ting faktist är ganska bra ändå.

Saker som fungerar bra med Frodo:
- Han drar mindre och mindre i kopplet
- Han är lätthanterad vi kloklippning, bad, tandborstning mm.
- Han fungerar bra med Aaron.
- Han har blivit mer positiv till träning och inkallningarna börjar att gå bra igen!!!
- Spårträningen går utmärkt och vi ska få göra anlagsprov.
- Han är världens gosigaste och snällaste mysvovve.
- Han är hyfsat snäll mot Harry.
- Han har börjat lyssna mer på vad jag säger.
- Han fungerar bra med många andra vovvar.
- mm mm mm mm mm mm mm mm mm mm mm mm mm mm mm mm

3 kommentarer:

  1. Hehe, det är bra. Sjukdom ger tid till eftertanke.... Jag har kommit fram till att mina hundar är förskräckligt ohyffsade när dom är tillsammans. Idag skötte sej Kellie Dottie... ja hela gänget urdåligt på klubben. Framförallt Kellie...(av alla??) Dottie skäller ju lite hursom... på allt o alla, det är ju mkt med åldern, spöken osv. Men kellie var helt vild... och dom andra hakar ju såklart på... Jag brukar alltid ha dom i bur, men idag tänkte jag att eftersom det är så varmt, kunde det ju vara skönar att sitta ute, fastbunda. MEn det gör ja inte om igen, ohyffsade hundar. Kunde ju inte sköta sej en minut utan mej, det blev bara ett jääääääädra liv så fort man gick där ifrån, och nån annan gick förbi med okänd hund. Det blir till å ta i me hårdhandskarna!!!! ;)

    SvaraRadera
  2. Tack sofia! Ni får komma fröbi nån dag och se tomten, men kanske lite roliga när man börat resa stommen, det dröjer nog ngn månad eller så till dess.

    HUr går det med mjölkstoppet?? Det kan väl inte vara så skönt.... Men du har inte blivit sjuk pga det?

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Vad händer här egentligen Sofia? Inte mycket vill jag faktiskt påstå! :P Men det är klart, du är ju sängliggandes säkerligen. Jag hoppas du pallrar dej ut i solen i trädgården idag och att mjölkstockningssituationen vill ge med sej.
    Goliat ska kanske-möjligtvis-eventuellt förlora oskulden om några veckor, om allting klaffar med löp, resor, utställningar, jobb och lydnadstävlingar ^^ Spännande va? kram!

    SvaraRadera