lördag 2 maj 2009

Utställning

Frodo får en liten segerpuss av mig.

Oj vilken dag vi hade igår jag och Frodo och hela familjen faktiskt. Vi var i Motala på en liten mysig inofficiell utställning där det också gick att ställa upp i drive in lydnad och agility. Vi var ett helt gäng från Laxå BK som var där och tävlade och ALLA fick fina resultat. För egen del är jag mest nöjd med att Frodo först fick BIR (bäst i ras) och sen att han placerade sig som BIG-3. Hade nog aldrig trott att vi skulle få komma till Bäst I Grupp finalen men det gjorde vi visst. Nu var vi iofs den enda pinschern som tävlade men domaren skickar ju inte vidare bara utan vidare. Fin kritik fick vi också. Ska lägga upp bilder och kritik så fort jag får tillfälle! En rolig grejj som jag gjorde, eller en liten miss kan man säga var att jag när domaren bad mig komma närmre bordet gick jag istället längre bort från det. Hahaha jag kom ihåg att vi pratade om att inte stå alltför nära domarbordet när jag var på utställningskursen så det var liksom det jag hade i huvudet när jag var inne i ringen. Tredje gången när domaren bad mig komma närmare fattade jag att jag istället hade gått längre bort...och detta gjorde jag tre gånger...pinsamt.

Kritiken löd såhär:
" 1 år en stor och kraftfull maskulin hane. Något kraftigt huvud, bra öron, lång hals, stark rygg, normala vinklar, välkroppad, bra ben och tassar, något lös i fronten, normala rörelser, bra temprament, tevligt visad"
Domare Sickan Beckman

Här är två av hundarna vi tävlade mot i bäst i grupp. Bernersennen hunden kom etta och den där stora svarta som jag inte kan stava till kom tvåa, Frodo trea och en Rotweiler på fjärde plats.

Väldigt kul att hans öron var fina...det hade jag aldrig trott att det skulle bli bra kritik på dem..hehe.
Fast på den här bilden ligger ju hans vänstra öra som ett slick, förövrigt ser han ju ut som en bulldozer...

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Ett stort grattis! från oss i Degerfors.
    Sofia har du limmat hans öron eller? Skojar,
    han är jättefin.
    MVH Inger

    SvaraRadera
  2. Grattis från oss också! Han är kanonsnygg på bilderna (särskilt på bryggan). Måste ha bra påbrå den killen... Huvudet är inte alls "ngt kraftigt" - det är jättesnyggt.

    SvaraRadera