söndag 31 januari 2010

Vinterträning!

Idag fick vi gjort lite av varje. Morgonpromenaden blev en runda med skidor och dragsele. Det gick så fort att jag ramlade även denna gång. Skillnaden från förra gången jag ramlade var mest att det var mer pinsamt denna gången då det antagligen var flera som såg mig både ramla och trassla in mig i repet mellan mig och Frodo...jaja den bjuder jag på.

Söndagsträningen i ridhuset koma jag också iväg på och det var länge sen sist vill jag lova. Tyvärr var det bara jag och Frodo där, antagligen för att det var så kallt men vi kämpade på i -10 grader. Både han och jag var så pass påpälsade att vi slapp frysa iallafall. Eftersom det var så kallt idag ville jag undvika för mycket övningar som innebär stillastående så idag blev det mest inkallningar, fotgående, hopp över hinder och så några klass 2 moment! Jag provade rutan ett par gånger och det gick bra. Sist vi gjorde det var på kursen med Inki men Frodo verkade minnas och övningen gick bra. Provade också att sända honom över hindret ett par gånger och även kalla tillbaka honom vilket gick bra. När jag sänder honom riggar jag först med en gobit på ett lock, en pinne eller på min vante. Tanken är att vid inlärningsfasen lära honom att belöningen finns på andra sidan hindret eller i rutan. När han sen vet vad "hopp" och "rutan" betyder kommer jag ta bort gobiten och belöna på annat sätt.
Dagen har varit trevlig och jag avslutar med några fina bilder...

Vy från en av favoritrundorna!

Rimfrostat vasstrå i motljus

Grenar kan också vara vackra

Springalösochhärja-gärdet

Vinterhunden i sin fina overall

1 kommentar:

  1. Fina bilder Sis!
    Kan tro att det var dåligt med folk på träningen idag. Det har inte varit så mkt på lydnaden, och många andra var på agilitytävling idag. Men bra att ni körde på ändå! Nu får vi hålla tummarna att min elaka förkylning ger sej innan torsdag!!! Spec med tanke på att vi inte valde avbokningsskydd...eheh... MEn det löser sej, ja hinner nog kurerar mej. Måste hämta passet oxå! (blev inget i fredags... ja, det är en lång historia)

    SvaraRadera