söndag 10 januari 2010

Å så kom påsken...

Såhär fint hade jag det hemma hos mig på förmiddagen...

Julen varar ända in till påska sjunger vi och här hemma kom påsken väldigt fort. I år var det Harry som stod för dekoreringen både inomhus och utomhus. Han satsade i år på kråkfjädrar och dun av bästa kvalité ja alldeles nyplockade faktiskt. Han bjöd dessutom på en överraskning eftersom jag precis städade bort julen idag och inte hade minsta tanke på att dekorera än på ett tag. Hursomhelst så hörde jag lite konstiga ljud under frukosten. Först trodde jag att det var vattenpumpen, sen att det var CD-spelaren men när jag öppnande dörren för att gå ut sa det bara poff och hallen fylldes med fjädrar. Utanför på dörrmattan låg det ännu mer fjädrar och dessutom en död kråka. Harry satt förnöjt bredvid och slickade tassarna. Ljudet jag hade hört var den stackars fågelns obarmhärtiga dödskamp i Harrys vassa klor. Harry är en skicklig jägare den saken är säker men jag trodde att vi hade avtalat mus- och råttjakt och inget annat!

Blä för Harry och hans jakt!!!

3 kommentarer:

  1. Usch va otäckt! Men måste ge beröm till lille harry som är en duktig jägare:D

    Jag har faktiskt sån tur att jag har en suuperduktig moster som kan sticka det mesta och jag ska iväg till henne nu i eftermidda och hämta en stickad tröja som messi ska få:) bilder kommer på bloggen sen:)
    Hdae bra!!

    SvaraRadera
  2. Ohh vad äckligt!!! Jag hade låtit det ligga kvar till David kom hem, haha, men då skulle du väl få en härva av maskar om dui skulle vänta på DIN man hahah! OCh tack för din fiiina omtanke Sofiiia! Jag skulle njuta stort av en varm dusch... Men nu är jag fräsch iaf ett par tre dagar till hehe!

    Den snygga brunetten,låt mig se... Det måste ju vara ingen mindre än DUUU!

    SvaraRadera
  3. äckligt var det det kan jag lova men eftersom det är så kallt ute var fågeln redan fryst när jag kom ut så jag tog upp den med en spade och slängde bort den...hallååå jag är ju en stark och självständig kvinna!!!=)hahaha

    SvaraRadera