tisdag 12 januari 2010

I ottan

...har jag klivit upp. Dagen startade strax efter klockan fyra imorse. Då vaknade en snorig febrig son och kunde inte somna om fantastiskt! Ja för nu är jag faktiskt positiv till detta. Uppe tidigt =mycket gjort. Håller på att elda för fullt så det sprakar gemytligt i kakelugnen och själv håller jag på att sätta mig in i Eivind Hellströms ( antagligen Norges bästa kock) värld av smaker och goda rätter. Detta sker dock på ett teoretisk plan men trevligt ändå=) Förhoppningsvis kommer jag våga laga nåt ur hans bok bara jag har läst det tillräckligt många gånger först och bagatelliserat det hela...det kan väl inte vara så svårt att laga mat...jag kan ju redan laga mat...osv.

Eftersom den nyss nämda lilla sjuklingen sover för tillfället tog jag mig även tid till en liten inomhusträning med Frodo. Jag kan nu stolt meddela att vi klarar lydnadsklass 1 apporteringen utan problem...iallafall inomhus. Nu riktas träningen mer in på ordkontroll, dvs att han inte får lämna ifrån sig apporten förrän jag säger loss även om jag skulle sträcka handen efter den. Han ska inte heller ta den innan jag säger apport som han faktiskt gör ibland men här tänker jag skynda väldigt långsamt. Jag är så glad över att han tycker att det är kul så jag vill absolut inte förstöra hans apporteringsglädje med att förjbuda honom att apportera...här måste jag vara lite listig tror jag och hellre jobba på ögonkontakten innan han ska ta apporten. Tittar han på mig istället för på apporten borde det ju inte vara så svårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar